this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Sunday, March 13, 2011

al-kisah pertunangan






hantaran daripada pihak perempuan

hantaran daripada pihak lelaki

al-kisah... Sabtu 5 Mac 2011, berlangsunglah sebuah ikatan pertunangan seorang sahabat ku yg bernama NORDIRAN BT HAJI BAHARI (*aku panggil kak yan jer..) di Kuala Sg.Baru, Masjid Tanah.. di mana tarikh tersebut juga merupakan tarikh kak yan bertambah umur, dari nombor 24,menginjak pula ke 25.. (dari tua, bertambah2 tua.. ngeeee).. erk, epi besday akak!!! muah2...



pose...

.

 kak yan yg malu2



peewitt... *nutink to say.. ngeee

dengan sepersalinan serba pink beliau dan pasangan, EN HAFFIZ BIN AZMI (if salah eja nama,sowi bro!! hehe..), erk..peeeewiiittt.. dua2 couple pakai pink siot (pakaian atas tajaan mak mentua beliau)... memang syiok la cuz ni 1st time kot aku menghadiri majlis pertunangan kawan start dari mula sampai la abis,  x lupa, aku dan kengkawan yg menolong+membantu+menyibukkan diri turut memakai serba pink... ikut tema sebenarnya di samping meraikan majlis beliau.. padahal, beliau dah pesan, "pakai pink tau akak bertunang nanti...demi dia, aku beli baju baru siot!!!"


pengapit a.k.a pengepit
*aku yg KANAN sekali.. theee

okeh.. tunggu punya tunggu, pihak laki dok kata nak mai sebelum zohor, tup2, 2.30 petang baru sekalian mereka serta berbelas biji keta tiba di halaman rumah beliau.. x kesah la.. janji majlis tetap berlangsung dengan jayanya.. aku dan Ila yg menyibuk dok di muka pintu menyuruh kesemuanya masuk.. x pasal2 semua dok bersalaman ngan kami.. ingat kami tuan umah kot... hahaha.. xpe2, amik berkat katakan..

pastu, sementara pihak lelaki bersidang kat ruang tamu (dok bicang apa pun kami x tau..), we ols dalam bilik memang kecoh la... xcited semua orang mcm kitorang je yg nak bertunang.. kak yan jgn cakap la, siap tertonggeng2 depan pintu mengendap ruang tamu sambil berkata dalam hati, "ape la yg lame nau dok bincang tu, aku da x sabo nak dpt cincin baru....", yerla, lame sangat kot dorang meeting kat lua tuu..
*psst : dialog kak yan di cipta aku sendiri...

pastu dalam kul 3, tersarung la sudah cincin tunang di jari kak yan..memang tahniah la... sampai aku sempat berangan, tang aku, camne lah nanti wk.. wuwuwuwuwu.. xcited bangat deyh!!~
*psst lg sekali : kul 3 o 3 lebih la kot.. aku da x ingat da sebab lupe nak tengok jam

hikhik... pada kak yan dan pasangan, kita ucapkan tahniah dan cepat2 la dirikan rumah tangga.. bukan apa, orang kata, dalam tempoh bertunang ni, mcm2 dugaan ada, darah manis a katakan padahal aku tau yg darah tu payau+kelat cikit rasenye.... thee... sampai cini je la aku menaip.. nak create story bukan senang gak ek.. ape pun, kepada semua tunangan orang, jaga2 a batas anda..

** aku pulak, bila nak bertunangnya??? tetttttttttttt.... hehe :P

0 comments: