this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Wednesday, August 10, 2011

A.K.U dan T.U.H.A.N


ALHAMDULILLAH.. bersyukur ke hadrat Tuhan, kerana aku masih dpt menunaikan rukun islam ke-3 yg merupakan puasa, dah hari ini, adalah hari yg ke-10... yipppi!!!! TQ Allah.. =) (wat mase ni lom tinggai posa la.. ngeh3....) syok arini, ade ceramah dr Ustaz Wan Hizan... lawak la ustaz tu, mmg comey... aku sukaaa... (bini dy 2 taw.. agaga~)

alhamdulillah ag skali, dpt aku menambah ilmu arini.. n kat cn, kite nak share gn awak sume... (cam ramai je yg nak abiskan mase bace n3² kat blog aku kan...) ustaz ckp,solat tarawikh (solat istirehat) x wajib pon tuk pompuan.. wat kat umah pun xpe.. wat 2 rakaat, pastu p wat kuih sat, smbg blk ag 2 rakaat, boleh aje... kalau x wat pun x dosa... (sume tau itu sunat kan.. tgl x ape.. tp klu wat, dpt pahala... itu aje..)

ustaz ade crite sal suami isteri.. antaranya, masak nasi utk suami, bukan hukum pun... atau basuh baju utk suami.. tugas seorang isteri adalah menjaga tempat tidur suami dan jaga anak² suami shj.. (teruja aku dgr.. hahahahahaha), dan seorang isteri hanya perlu jaga 4 perkara iaitu, SOLAT (niat, perkataan dan perbuatan... *pastikan bacaan para isteri anda betul..), PUASA, AURAT dan JANGAN DERHAKA PADA SUAMI.. opsssss.... berat rupanya tanggungjawab sang suami ni, isteri baca Quran salah pun, suami dok nanggung dosa... haaaa...... mmg berat btol jadi suami ni.. lom masuk ag anak² perempuan

and.. GIRLS..... ag 1 kan ustaz cakap, kalau kita nak hidang kat air kpd suami yg tgh duduk kat sofa cthnyer... kite x leh bg air sambil berdiri.. jatuh DERHAKA.. adoi.. takutnyer.. kite pun kena duduk sekali... haihh.... kena praktik nih.. baru menjadi... tp itu lebih kpd hormat la kot bg aku.. klu nak salam org yg gh duduk bersimpuh, xkan kite nak tertonggeng² kan?? kena la duduk bersimpuh gak

p/s : akhir kata... erk.. dekat kan la diri kite dgn Allah walau aku byk cite sal suami isteri.. hahaha

0 comments: