this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Saturday, June 16, 2012

aku insan biasa

Mimpi tu indah.. tapi hidup tak indah cam mimpi pon.. nape eh??? Kita selalu merancang untuk menjadi dan mendapat yang terbaik dalam hidup kita kan?  Nak belajar sampai ke menara gading, nak berjaya, nak kete besar dan cantik, nak beli perfume mahal, nak handbag dan kasut yang branded, nak beli baju dari BUTIK, x payah nak tempah dah!!! nak HP yg latest, makan di restoran mewah.. (tinggi tol cita-cita kan..) nak bahagialan family.. si dia yg tersayang..Tapi mampukah kita? 

Mungkin orang lain mampu, tapi aku? emm..  Sejujurnya aku belum mampu memberi yang terbaik untuk semua insan yang ada di saat aku susah dan senang.. mereka adalah insan-insan yg aku sayang .. mampukah aku memberinya? termasuk diri aku sendiri. Teruk betul aku ni kan? Memang teruk!!! aku tak mampu.. =(

Sebagai anak, aku pun macam orang lain jugak. dah tua-tua ni nak la jugak bagi kesenangan pada mak and abah. Nak bahagiakan dorang and adik-adik. lagi, nak belikan mak abah adiah.. nak banje dorang makan, bawak p melancong.. Tapi hakikatnya aku belum mampu sampai ke tahap tu. Ntah bila la kan. Takpe la...belum rezeki agaknya.  i will keep praying..

Untuk bahagiakan diri aku jugak, aku tak mampu. Aku belum capai apa yang aku nak selama ni.  aku sendiri nak segulung ijazah walau ade yg kata aku ni cam tak minat nak study.. hey! x baik cakap camtu.. inshaAllah.. klu ade rezeki, aku pun nak bergelar student..

Untuk bahagiakan insan tersayang pulak, memang aku xpernah bagi kebahagiaan padanya. Aku cuba jadi yang terbaik, tapi setiap apa yang aku buat selalu disalah sangka. Aku pun xtau la apa yang x kena. Mungkin aku ni memang teruk kot. Bukan kot-kot la, memang sangat teruk pun. Aku xpenah nak faham perasaan dia, tak penah bersyukur dengan apa yang dia berikan. Dan yang paling utama, aku xpenah hargai apa yang dia buat dan korbankan pada aku selama ni. Terima kasih padanya sebab sentiasa bersabar dan selalu bagi nasihat kat aku ni.. Walau aku selalu tunjuk protes, keras kepala, biadap, kurang ajar, belagak, sombong, ego. Semua yang teruk tu memang aku la kan. Ape la ko ni nurul. ermmm

Mungkin aku ni masih perlukan masa utk cermin diri sendiri.. jgn terlampau selfish.. *sedangkan aku rasa, aku sendiri makan hati sebab jg ati org, org xd pun jaga hati aku.. tapi dah nak kata aku teruk sgt, ok je la kan.. 1 day korang akan rasa apa aku rasa... dah la.. malas nak taip da. ok bai! assalamualaikum

0 comments: