this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Wednesday, July 21, 2010

KEk KukuS CoKlAt

bahAn2NYa Ape Ek???

1 cawan serbuk koko
1 cawan gula pasir
1 cawan susu cair
1 cawan minyak masak
½ cawan susu manis
1 ¼ cawan tepung gandum
1 tsp baking powder
1 tsp soda bicarbonate
3 biji telur

caRANYa pUla BAgAimaNA???

:: Campur koko, gula, susu cair, susu manis & minyak ke dlm periuk & masak sebentar atas api kecil sehingga semua larut. Tepung, soda & baking powder di ayak satu. Telur dipukul kembang & dicampur dgn campuran koko tadi. Gaul rata dan capur tepung. Gaul sebati & tuang dalam acuan & jangan sampai penuh sebab nanti adunan naik. Tutup acuan dng aluminium foil agar tidak masuk wap.Kukus salama 1 jam baru angkat & sejuk kan.


ULasaN AKu???

:: mcm SenanG Je.. Tp AKU lOm wAt lAgi... TungGu HAsilnya...

0 comments: