this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Friday, June 10, 2011

trip kami.. KL - Penang - Taiping - Ipoh - KL



kami tu merujuk kepada aku/saya/i.. serta mak dan abah saye selaku driver sepenuh mase.. =)
1st, terima kasih abah sebab sudi bawak akak p interbiu kat Penang.. dan kat mak jugak.. tq mak sebab together2 temankan akak.. ngeeee... (kopak aku! wet tol + minyak + sewa motel *saving gile!! 1 bilik with 1 queen + 1 single = RM88, seb ade tv n toilet.. yg penting, ade aircond.. lalala)



alhamdulillah.. terima kasih Ya Allah sbb permudahkan perjalan kami utk sampai ke destinasi yg bermula jam 4.30 pagi pada 8 Jun 2011, ngam 6.30 berhenti solat subuh di RnR Tapah.. ngeeeee..pastu aku tatau ape jadi sebab aku tido dan tido dan tido.. padahal aku ni klu nek kete, mane brani tido.. pastu da cerah, aku keep membaca fakta perihal Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang (SPPP) yg aku print out senin (6 Jun 2011)



episod interview : sgt relax oh.. walaupun soalan dy dok tanya sal diri aku aje, aku xde la menyesal bace segala fakta tersebut even mase interbiu depa x tanya pun melainkan, "siapa chairman Penang Port..", aku dapat jwb dgn jayanya.. hahahaha.. riak tol aku ni

ngeee..... pas interbiu, abah ajak jalan Bukit Bendera.. aku x tahu menahu lgsg kabel car rosak??? tau2 je abah kate, kabel car da ok.. kua berita semalam.. hahahaha... *rosak rupenyer b4 ni kabel car tersebut...  hahahaha.. pastu nek feri la.. gerak to taiping lak..
ni bukan bilik aku.. sekian.. hahaha

6.30 ptg, 9 Jun 2011 di taiping , pas siap menunaikan kewajipan sebagai muslimin dan muslimat, kami ber3 p mamam kat depan tempat penginapan kami.. mmg byk gile kedai makan.. cam bese.. satay!!! yg penting satay perut paberet mak gn abah ade.. mmg cun la! tlepas hajat mereka.. ngeee.. aku order simple jaaa... bihun goreng *ikutkan nak mam nasik grg USA, tp bile pk blk, aku kan diet... cettttt....  huhu.. mak abah lak, mam kanji arab + ayam goreng tepung.. parents aku ni senang jek.. makan share2 sebab selere dorang berdua berkurang setelah umur meningkat..

tunggu punya tunggu, sampai la kanji arab tu.. abah culik mangkuk tu dulu.. makan sesuap.. aum.. sesuap ag.. aum.. pastu abah kate, order lg 1 la utk mak.. hahahahaa.. aku tanya la abah, sedap ke??? abah kate sedap.. *patut soh order len.. wakakakakaa.... pastu aku dgn ayunye bgn la ke arah pengambil order.. order semangkuk ag utk mak.. erm.. sambil2 aku mam dan sms, aku tengok abah makan dgn jayanye.. *dalam hati aku kan, sebak je ase, da lame x tengok abah makan bselera camni.. abah ni suke bubur ekceli, kanji arab tu lak lebih kurang bubur lambuk.. layannnnn!!! haha..


pagi esok pas sarapan, gerak ke ipoh.. umah mak ngah aku.. sape nak kenal mak ngah aku, meh la cn aku kenalkan.. ngeeee.. dalam 12.30 mendarat kat uma mak ngah, kazen aku bernama ikin pun sampai dalam 3 pm bersama ibunye, cik idah aku yg juga adik kpd abah aku.. aku hang out gn ikin.. ke greentown mall.. then ke tesco dan jj.. hasilnye, aku mencapai keputusan membeli sepasang baju kurung dari butik peace, selua aladin selai.. dan kasut nose sepasang.. mmg terbaik la cara aku berbelanja.. t aku xde wet nak mkn, mmg padan muka aku yg sweet ni la.. hahahahahahahaha

dah maghrib, sampai umah... tu pun kazen sorang ag call ikin gtau ayah chik (abah aku la) da bising soh balik.. hahaha.. cuak gak aku ase.. klu2 kena bebel... ngeeee... pastu kazen sorang ag lak mai... aku x kesah la korang paham ke x.. aku juz nak cakap, aku sangat² gembira bila ramai² berkumpul camni.. sok sek sok sek  ja mak, mak ngah n cik ida aku... hihi.. salu nak dpt ase best camni, kena tgu raya jaa... wuwuwu.. mmg berbaloi blk ipoh even akak n adik aku xde.. *syok a mak abah layankan saja tuan puteri (aku).. love u mak! love u too abah!!

0 comments: