this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Tuesday, August 2, 2011

tarawikh pertama saya


hehehe.. tarawikh pertama aku tuk 2011 is malam td.. hehe.. x sia2 ajak izan.. ngeee.. igt nak rempit je p masjid.. tp dy kate pakai telekung, pastu pki helmet, x ayu plak.. btoi jgk noh??? x kan nak wat teruk pulak.. haha.. tp x salah kot p nek moto.. cpt ckt sampai.. haihh.. elok ja park, budak2 pun cbuk bakar mercun.. adoyai.. terkujat aku.. siap jerit2 pulak aku masa basuh kaki.. issshhhhh!!~~ geram tol.. klu anak buah aku, aku da cubit2 idung dy tau!!!

masuk ja masjid, cam bese.. bagi salam.. aku pun tunaikan la solat tahyatul masjid.. (solat sunat, ape yg aku tau.. klu masuk je mane2 masjid, tunaikanlah.. lagi2 kalau masuk masjidil haram @ masijid an-nabawi, dpt pahala tau...) Tak rugi pun kite tunaikan, bukan lame.. 2 rakaat je.. (aku ni mengajak wat kebaikan.. dpt tambah pahala... mana tau simpang ke syurga makin dekat.. ngeeeee) erm.. jap2, aku share kat bwh ni niat nyer.. jgn lupe niat iktikaf!!


hehehe.. kitorang lupa yg isha' masuk hampir kul 9 mlm.. 8.10 kitorang da kua umah sampai masjid kot.. ngeeee... sempat la jgk aku bace al-quran sementara tgu isha'... sambil tu aku ngan izan dok geram gn budak2 pompuan yg dok menyembang... ishkk!! ase nak tampo jek.. (tp bile kenang balik, camni la kot pangai aku gn kwn2 aku mase kecik dulu...  hahahahaha)..

hah! masuk waktu isha', kami solat la.. imam dy mood sentimental... (time tu menguap bape kali pun aku tatau.. setan xde pun???) isk.. xkan la ade setan dok menginap dlm mulut aku ni.. agaga... masuk solat sunat tarawikh, tukar imam.. suara mmg steady.. tringat kat abah time mengimamkan solat.. da x pat aku dgr sore abah... (tibe2 cam x khusyuk plak! erm...) tapi ape yg pasti, aku dpt merasa ketenangan dan puasa aku benar2 sempurna.. terima kasih Allah kerana panjangkan umurku.. da 23 thn 4 bulan pun dah.. (masih cute kannnnnnnnnnnnnnnnn...................)

p/s : aku p masjid x bwk hp pun tau..
jgn membazir bulan puasa ni taw!!~

0 comments: