this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Sunday, December 4, 2011

jika engkau bertanya...

Jika engkau bertanya seberapa besar cintaku ??

Maka Jawabku...

I'm the One who wants to Love you more.. Kerana Mencintaimu setelah halal bagiku, tak akan pernah Bertepi, mungkin Cintaku tak seperti Cinta Ibumu, namun aku akan Berusaha Belajar darinya bagaimana Mencintaimu. Juga Aku Inginkan Seperti Ibunda Khadijah yang Cintanya Kepada Rasulullah SAW, tak Terbilang Harta Namun terlukis akan Ketaatannya Kepada Suami....

Jika engkau bertanya Seberapa lama aku mampu setia denganmu ??

Maka jawabku..

Selama aku Masih menjadi isterimu.. Selama Itu Pula kesetiaanku padamu. Meski Nyawa tak lagi dikandung badan..

Kesetiaan tak bisa diukur dengan akal kerana Kesetiaan termasuk dalam teritorial Cinta yang tak dapat diukur dengan rasional. Kesetiaan tak dapat dihitung atas dasar Untung Rugi... Kerana Kesetiaan adalah buah dari ketulusan Amanah .. Amanah yang Allah Berikan pada Ku saat terikrarnya Ijab-qabul dan Sah menggalas amanat sebagai Isterimu.

Jika engkau bertanya apa yang akan Ku lakukan saat aku menjadi Isterimu ??

dan Jawabku...

I can Give You Everything you need, kerana Rasulullah SAW pernah berpesan kepada Puterinya Fatimah Az-Zahra,

"Wahai Fatimah.. Disaat Seorang isteri melayani suami sehari semalam dengan Ikhlas dan rasa Senang maka Allah akan mengampuni dosa-dosanya serta memakaikan pakaian padanya dihari Kiamat yang Serba Hijau, dan Menetapkan baginya setiap helai rambut Ditubuhnya seribu kebaikan. Allah pun akan memberikan kepadanya pahala Seratus kali Ibadah haji dan Umrah."[Al-hadits]

* kita x perlu terlalu mengharap andai jodoh itu sememangnya ada, pastinya akan bersatu.. inshaAllah.. ♥
* http://www.youtube.com/watch?v=QFOsi27mZWo <--- CLICK

0 comments: