this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Tuesday, December 27, 2011

ada apa dengan orang eskimo


cumilnye nenek ni.. mase mude mesti dy cantik kan


Sambil layan korean drama pada malam itu.. (5 dis 2011 - 1.38 am).. Akak aku tya.. Ape haiwan yg dok dgn org eskimo.. Aku jwb anjing laut sambil membayangkan padang ais yg sgt luas n cool.. then akak aku ckp sambil berfikir... wolf! (serigala) emm. Ape la. Salah pulak jwpn aku! klu dy offer 10 henget... Alamatnye melepas la 10 henget tu... Then akak aku tya aku either aku taw cane depa bunuh serigala tu kat sane.. Aku jwb, cani.. (sambil tepuk tangan). hahaha... Bunuh serigala dgn tepuk tgn je? Senget ko ni nurul! hahaha..

Jwpnnye cenggini.. Akak aku ckp, org eskimo tu, rendam pedang dalam darah ayam n cacakkan pedang tersebut.. Ape jd kendian lalu akakku bertanya?? (mcm tgh bercerita gn dak tadika plak akak aku ni.. Huh!) Aku jwb serigala tu jilat la pedang tu! tapi mesti luka kan??? btol x kwn²????

Tetapi akak aku menjawab.. Serigala tu terus dan terus jilat pedang tu.. Luka mmg luka lidah tu tapi kan darah ayam tu sedap.. Serigala tu jilat lagi.. *lupe nak ckp.. Cuaca kan sejuk.. So lidah serigala kebas la n dorang tataw yg lidah dorang makin hancur.. Pastu serigala mst mati sbb x leh mkn cuz lidah hancur.. Klu idup pun x lame..

Allah.. Mcm tu la cara org eskimo bunuh serigala.. nampak kejam x??? (aku terasa semacam lak gn lidah aku ni!!) N akak aku ckp, ustaz kat radio pahang cite, mcm tu la manusia dgn kehidupan dunia.. Walau tau akhirat nanti adanya neraka tuk pembalasan, kite tetap hanyut dgn nikmat dunia yg memakan diri. Wallahua'lam.. *sebenarnya aku yg cakap, sbb aku da shortform kan ape yg akak aku cite..

*peringatan tuk semua.. terutama tuk diri aku yg byk dosa ni.. T_______________T

0 comments: