this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Tuesday, August 7, 2012

org upaya V.S org cacat

assalamualaikum..

cam bese, aku nak cite sal semalam.. sal arini, esok la kot baru aku update.. hihi

semalam, aku buke pose dlm bus.. (kl-butterworth)

al-kisah, mase bus tu benti kat Smpg Pulai, jam 5.30, bus tu isi minyak.. aku p la toilet lepas hajat kecik sat.. otw kua, brader bus tu tanya, x makan ke?? aku jawab la aku pose.. hahaha.. lepas tu dy sambung lg, x sempat sampai til buka posa.. ***rupenye dy tya, x beli makanan ke? hahaha.. adoi.. aku ckp la, mesti sempat punye.. dr cn p butterworth, x sampai 2 jam kot.. tp aku xmo la gado gn driver, aku pon masuk petronas n beli air milo kotak + roti coklat andai benar2 terjadi aku berbuka dlm bus..

dalam 5 mnt ag nak sampai jeti aka stesen bus, azan kat hp aku berkumandang tanda dah masuknya waktu berbuka... syukur aku beli air n roti.. sebab kurma yg abah bekalkan ade dalam bag kat atas.. maleh nak amek.. hihi..

k, cani.. dr jeti lik uma aku, jalan kaki x sampai 15 mnt.. ikutkan ati, mmg nak jln kaki jek.. tp aku xmo la penatkan kaki ni.. lg2 plak perut pun aku alas gn roti jek.. aku naik la bus rapid.. sementara tunggu pintu bus tu buka, sebab bus tu hampir jalan ekceli.. ade lelaki cina ni, umurnya sekitar 40an jalan sambil terhincut² dan bertongkat, menghampiri bus.. lalu aku memberi laluan kepada beliau..

masa dah bayar n nak amek tempat utk berdiri, aku xmo duduk sebab x sampai 5 mnt pun akan sampai.. lelaki yg sempurna tubuh badan dihadapan aku menyuruh encik yg cacat itu utk duduk di belakang, dimana beliau perlu menaiki 2 anak tangga.. kurang ajar punya org! n aku sound dy, aku ckp, "encik, bg la ENCIK (org kurang upaya) tu duduk!" n dy siap ckp gn aku, "bia dy dok belakang". pergh!!! gila kurang ajar. ko tu sempurna, tempat yg ko duduk tu tempat org kurang upaya!!!

berulang kali aku menggeleng kepala n terasa nak menitis air mata aku ni.. tergamak btol la manusia ni, xd ati perut!!! x suke!!! bak kata sayang aku, berdoa.. biar Allah sedarkan dy.. thx my boo..

0 comments: