this is millow empire's



ASsalamuaLAikum... TErIMa KAsih kerana SuDI sTalk blog aKu yg hAngat² tahi raMa² tiut iNi... Aku taKdE dIARI sEBaB semEmangnYA Aku mALAS nAK mENUliS... Sooo, bLOg NI laH pENGgaNTINYA.. *macAm LA Aku nI RaJiN NAk MenAIp kan...

Wednesday, February 1, 2012

al-kisah si lesen...


Yeay! akhirnya.. Lesen yg telah menamatkan tempoh diri sniri pada September lalu.. Telah berjaya aku memperbaharuinya pagi tadi.. Kul 10 pg kot aku baru kua dr uma ain yg terletak di Bukit Mertajam.. Singgah pekena roti canai sat kat corner depan nuu....

Setibanya di JPJ Seberang Jaya.. Erkk.. Bangunan nye seakan2 klinik ibu dan anak yg besar dan agak menakutkan disitu.. Aku x bape suke ospital sebab ramai org sakit n aku cpt tacing tgok mereka.. Lain la klu ke shopping2 complex.. Aku simpati pula pada diri sniri yg x reti nak saving.. Erkk??? 'pengakuannnn...'

Okeh. Masuk.. Aku p kaunter.. Akak manes jaga.. Dy bagi no n ckp,gambar pasport sekeping...cpt2 aku keluarkan purse n belum sempat aku kuarkan pix.. Dy kate.. Kat kaunter baru bagi.. Cehhh! Wt cemasss i je taw..

Baru duduk x sampai 2 mnt, punggong pon x sempat nak warm up n panas.. No aku da calling2.. pantas tol.. Dlm 2 mnt pastu aku punye lesen full da siap...waaaa caya sama lu la jpj seberang jaya! pantas gile....kasik tabik springgg ckt!! toooooinkkkkkkkk!!!!! sambil tabik mesra.... Ngeee

Aku amek tempat di sebelah ain semula.. Simpan baki duit n check mykad aku.. Tadeer!!!!! p kaunter n akak tu tersengih2 n angguk bila aku tanya mykad aku.. Samada dy gelakkan aku ataw dy mentertawakan diri sniri yg lupe nak pulangkan kat aku.. ntah la.. Then kitorang blah.. Thx to ain yg sudi bersama2 utk bcuti dgn aku demi memperbaharui lesen aku yg da innalillah tersebut...

(cerita ini telah aku memorikannya pada isnin, 16 januari 2012 n.. Tersave as draft plak!!)

0 comments: